Když superbike, tak bez kompromisů. A tady ho máme – závodní výkon, nejmodernější technologie. Hliníkový podvozek, radiální brzdy, super závodní design s přední částí dole a zadní nahoře, ostré barvy, zatím nepřekonaná kombinace elektronických systémů asistence řidiči v podobě prvního skutečně závodního ABS, který mám např. modus pouze pro přední kolo, či dynamické kontroly trakce (DTC), která umožňuje prokluz v závislosti na náklonu. Takový výkon jste ještě nikdy neměli tak dobře pod kontrolou.
A to platí jako pro veřejné silnice, tak pro závodní dráhu. “RR” je prostě inspirována tím, co si vyžaduje závodní trať – s tím rozdílem, že si na ni můžete nechat dát normální SPZ. Navíc má motor, na který jsme pyšní nejen my, ale především naše mezinárodní závodní týmy.
Pro všechny ambiciózní závodní jezdce, kteří ze sebe chtějí dostat maximum, je k dispozici podpora HP Race a jejich rozsáhlé know-how v oblasti motosportu. Podporu je možné poskytnou i přímo u vás na místě. Stačí poslat email na hp-race-support@bmw-motorrad.com.
Motor
Typ Vodou/olejem chlazený čtyřválcový, čtyřtaktní řadový motor, čtyři titanové ventily/válec, dva vrchní vačkové hřídele
Vrtání x zdvih 80 mm x 49,7 mm
Zdvihový objem 999 ccm
Nominální výkon 142 kW (193 koní) při 13.000 ot/min
Největší točivý moment 112 Nm při 9.750 ot/min
Kompresní poměr 13,0 : 1
Úprava paliva/ Systém řízení motoru Elektronické vstřikování, digitální motorová elektronika s integrovanou regulací klepání (BMW-K+)
Čištění spalin Dva řízené 3-cestné katalyzátory, Emisní norma EU-4 s elektronicky řízenými klapkami interferenční trubice a akustickými klapkami
Jízdní vlastnosti/ Spotřeba paliva
Největší rychlost Přes 200 km/h
Spotřeba paliva na 100 km při konst. 90 km/h 5,7 l
Spotřeba paliva na 100 km při konst. 120 km/h 5,9 l
Typ paliva Bezolovnatý benzín Super(plus), oktanové číslo 95-98 (ROZ) (regulace klepání; nominální výkon při 98 ROZ)
Elektrické systémy
Alternátor Trojfázový generátor 350 W
Baterie 12 V/10 Ah, bezúdržbová
Přenos energie
Spojka Vícekotoučová olejová spojka, Anti Hopping, ovládaná mechanicky
Převodovka Šestistupňová převodovka se zubovým spínáním s rovným ozubením
Pohon Řetěz
Podvozek / brzdy
Rám Zdvojený mostový rám z hliníku nesoucí motor
Vedení předního kola / odpružení Teleskopická vidlice Upside-Down Ø 46 mm, nastavitelný stupeň tahu a tlaku
Vedení zadního kola / odpružení Dvojramenná kyvná vidlice z hliníku, centrální pružící jednotka, tahové a tlakové stupňové tlumení s nastavením nízké a vyšší rychlosti
Dráha pružiny vpředu /vzadu 120 mm / 130 mm
Rozvor kol 1422,7 mm
Závlek 98,5 mm
Rejdový úhel hlavy 66,1 °
Kola Hliníková litá kola
Rozměr ráfků vpředu 3,50 x 17″
Rozměr ráfků vzadu 6,00 x 17“
Pneumatiky vpředu 120/70 ZR 17
Pneumatiky vzadu 190/55 ZR 17
Brzdy vpředu Dvoukotoučová brzda, brzdové kotouče uložené plovoucím způsobem, průměr 320 mm, tloušťka 5 mm, 4-pístový pevný třmen
Brzdy vzadu Jednokotoučová brzda, 1-pístový plovoucí třmen 220 mm, tloušťka 5 mm
ABS Doplňkové vybavení
BMW Motorrad Race ABS, funkce deaktivace, 4 volitelné režimy: Rain, Sport, Race, Slick
Rozměry / hmotnost
Délka 2.056 mm
Šířka (nad zrcátkem) 826 mm
Výška (bez zrcátek) 1.138 mm
Výška sedadla při hmotnosti prázdného vozidla 820 mm
Délka podsedlového rámu při hmotnosti prázdného vozidla 1.810 mm
Hmotnost prázdného vozidla, připraveno k jízdě, plně natankováno 1) 204 kg (206,5 kg včetně Race-ABS)
Suchá váha 2) 178 kg
Celková přípustná hmotnost 405 kg
Užitečná nosnost (u sériové výbavy) 203 kg
Využitelný obsah nádrže 17,5 l
z toho rezerva ca. 4,0 l
Technické údaje se vztahují k hmotnosti prázdného vozidla dle DIN
1) Dle směrnice 93/93/EHS se všemi provozními kapalinami, natankováno s minim. 90 % využitelným obsahem nádrže
2) Hmotnost prázdného vozidla bez provozních kapalin